در قالب این مقاله که به 4 قسمت تقسیم شده، به ارتباط و کارکرد متقابل مدیریت تجربه مشتری و سامانه آنلاین مدیریت دانش خواهیم پرداخت. در قسمت اول و دوم، تجربه مشتری از نگاه کاربردی مورد بررسی قرار گرفته و ارتباطات اولیه دو سیستم مهم تجربه مشتری و سیستم (سامانه آنلاین) مدیریت دانش، تعریف خواهد شد.
سامانه مدیریت دانشی که به خوبی برنامهریزی، استقرار و استمرار یابد، به عنوان سنگ بنای استراتژی موفقیت آمیز در حوزه تجربه مشتری است.
مهم نیست که محصول یا خدمات شما چقدر عالی باشد، تجربه مشتری میتواند کسب و کار شما را بسازد یا خراب کند، نگاهی به تحلیل اطلاعات منتج از بررسی و تحقیقات جامع، این موضوع را شفاف خواهد ساخت:
بر اساس نظر مشاوران این حوزه، تجربه مشتری به سه عنصر اصلی قابل تقسیم است :
هنگامی که مشتریان شما برای پاسخ به شما مراجعه میکنند ، به احتمال بسیار زیاد اولین گزینه آنها، وبسایت شرکت خواهد بود. زیرا بیش از 60 % از مشتریان ترجیح میدهند که ابتدا مسائل را به تنهایی حل نمایند. وبسایت شما میبایست شامل ابزارهایی باشد که آنها را در دستیابی به این هدف قادر سازد.
مدیریت دانش می تواند تجربه مشتری را کاملا ارتقاء دهد.
90 % از مشتریان انتظار دارند که وبسایت شما یک پرتال پشتیبانی آنلاین از خدمات سلف سرویس ارائه نماید. 75 % از مشتریان چنین پرتال را مناسب ترین کانال برای حل مشکلات و دریافت اطلاعات مربوط به محصول و خدمات میدانند. شما باید بیش از یک لیست ساده از سؤالات متداول (FAQ) در اختیار آنها قرار داده و سامانه آنلاین مدیریت دانش شرکت شما میبایست به همان اندازه جامع باشد.
درباره این سایت